2015. május 27., szerda

Gasztrofóbia



A történet annyira jó, kellett várnom vele vagy három hetet, amíg megírhattam. Addig nevettem rajta, de tényleg, derűsen.

Az ilyen sztorikért megéri Romániában élni. Kicsit olyan, mint egy dél-amerikai banánköztársaság a hősidőkben, mondjuk, a klíma rosszabb. De egyébiránt...

A Monty Python összetépheti a diplomáját, és minden valamirevaló paródiatársulat sírva könyöröghet a receptért.

Kolozsvárott, e jobb sorsra érdemes közép-kelet-európai fővárosban, amely most Románia egyik városa: ismét leleplezték a gaz magyar irredentizmust.

Létezik egy szennylap a kincses városban, internetes kiadásban terjed, nevét én le nem írom, mordori nyelven van, és amúgy sem népszerűsítem. Lényeg, hogy ez az orgánum (nem véletlen használom ezt a kifejezést) már többször leleplezte a Románia ellen irányuló magyar összeesküvéseket.
Ami azért jó, mert legalább mi is tudunk róla.

Például, ki gondolta volna, hogy Tóásó Elődöt csak azért hozták haza, mert ő lesz a Székelyföldet visszahódító magyar hordák parancsnoka? Ezt az illető orgánum pontosan tudta. Azt is, hogy mindezt Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin egy horvátországi kiképzőtáborban (anyám, borogass!) beszélték meg. Mellesleg közben gőzerővel zajlik a székelyek kiképzése a magyar pusztán, vadvízi evezésekkel és hegyivadász tréningekkel. (Nyugodtan hátra lehet dőlni, nevetni. De ez a szennylap ezt írja, és komolyan adja elő.)
Na de a legutóbbi leleplezés...

Rekeszizmokat berekeszteni, halálkomoly merényletről van itt szó a román nemzetállam ellen.

Illető hírportál, erőt, időt, energiát nem kímélve leleplezte: a kolozsvári magyar vendéglősök Nagy-Magyarország alakú sült húsokat szolgálnak fel. Karajt, flekkent, rántott húst: tökmindegy, irredenta összeesküvés ez a javából.

Még a költői kérdést is feltették a végén: mi következik? Piros-fehér-zöld koktél?!

Köszi a tippet, elgondolkodom rajta.

Ez eddig önmagában jó poén. Az igazi finomságok a cikk alatti kommentek, ilyenkor rájön az ember, a humorérzék a nacionalizmusnál erősebb. Azt írja az egyik jó ember: „ Ha nem tetszik a Nagy-Magyarország alakú sült hús, fordítsd meg, b.zmeg. És mindjárt Románia lesz belőle.” És tényleg.

Másik hozzászóló észrevételezi, hogy noha maga is rég észrevette a magyarok eme aljas aknamunkáját, van ennél súlyosabb gasztronómiai inzultus is. Például a magyar éttermekben a sült kolbásznak kifejezetten olyan formája van, mint a Horthy Miklós kormányzó urunk... izé. Marsallbotjának.

Na, erre varrjunk gombot.

Jómagam, hegyi csángó embernek is meglennének a magam észrevételei. Például ettem én már Nigéria alakú sültet is, de a számlát még sem a Boko Harom fizette. Francia konyhán kaptam Andorra méretű sültet, fel is háborodtam: de ha ekkora, hát ekkora...

A minap egy fagylaltot kértem Csíkszeredában, a Petőfi utcában. Istenemre mondom: teljesen a Kreml hagymakupoláját formázta.

Tudtam én: Putyin a spájzban van.

Óvakodjunk.

(a kép forrása: mindmegette.hu)

1 megjegyzés: